Monday 9 May 2016

MARI MEMBACA!

Assalamualaikum.

Wah semangatnya enti kali ini. Rasanya dah setahun tak membaca. No wonder makin lama semakin teruk gaya penulisan. Kalian tahu tak? Semakin banyak buku dibaca semakin power lah bahasa kalian.

Hahahaha. Hipotesis berdasarkan pemerhatian atid kepada beberapa kenalan yang sememang nya ulat buku. Bahasa yang digunakan walau hanya untuk update status di media sosial pun tersangat lah indah penuh dengan segala jenis keindahan bahasa. Sampai bila baca status dorang je korang akan rasa WOW!

Argh! Unexplain. Krik krik

Last atid sentuh buku tak silap mei tahun lalu. Rasanya tajuk buku maryamah karpov. Eh! Ke sebelas patriot? Yang pasti buku penulis kegemaran dari seberang iaitu Andrea Hirata! *clap*clap*clap*

"Setahun sudah oi. Masyallah! Bagaimana lah otak tak berapa nak berkilat." Atid bermonolog sendiri. Krik krik krik lagi.

Okay! Berkenaan pos kali ini. Atid mencabar diri atid sendiri untuk habiskan buku Andrea Hirata juga yang berjudul "AYAH" dalam masa seminggu.



Boleh ke?

Dah nama mencabar diri. Kenalah berusaha. Untuk seorang working mom menghabiskan sebuah novel adalah satu cabaran yang sangat mencabar.! Dah la pergi kerja driving, i'll try my best untuk habiskan novel tersebut dalam masa seminggu. Nampak gayanya kena kurangkan masa scroll facebook dan berwhatsapp la ye 😜😜

Wish me luck everybody! Big hugs 😘



2 comments:

  1. Selamat membaca la kak oii! jom g BBW?

    ReplyDelete
  2. atid!
    aku tag hang.. hehe :D

    http://bintangpenyembuh.blogspot.my/2016/05/birthday-giveaway-by-wanaseobycom.html

    ReplyDelete